In mijn vorige blog gaf ik je 9 tips voor het maken van waardevolle content. Het schrijven van blogs en artikelen is één van de vele mogelijkheden die je hebt om als organisatie zichtbaar te zijn en expertise te delen over een bepaald onderwerp. Ok goed om te weten, maar waar schrijf je over? Hoe kom je aan interessante onderwerpen?
Daar gaan we!
- Behandel een klantvraag
Welke vraag krijg jij vaak van klanten? Zou je hier iets over op papier kunnen zetten? Probeer bijvoorbeeld aan de hand van een aantal tips de klantvraag te bespreken. Nodig de lezer aan het einde van het artikel uit om verder te praten over dit onderwerp. Heb je meteen een mooie call to action. - Probleem van de klant bespreken
Welk probleem of welke frustratie zie jij terug bij klanten waarvan ze zichzelf misschien niet altijd bewust zijn? Neem zo’n probleem eens onder de loep. Wat zie jij en wat is de oplossing die jij biedt? - Jouw werkwijze
Wat kun je jouw ideale klant vertellen over jouw werkwijze? Hoe ga je met een nieuwe klant aan de slag? Welke vragen stel je en welke stappen zet je? Misschien kun je een eerste stap wat verder uitwerken in een kort artikel. - Trends en ontwikkelingen
Bespreek trends en ontwikkelingen binnen jouw vakgebied en deel jouw mening hierover. Ter inspiratie kijk ik zelf vaak naar platforms binnen mijn vakgebied. Als ik daar een interessant artikel lees en ik heb hier een mening over of visie op, maak ik daar een post van met de link naar het artikel. - Collega aan het woord
Heb je collega’s? Interview elkaar dan eens over jullie expertises. Laat een collega tips delen over een bepaald onderwerp en bespreek deze met elkaar. - Luister naar experts en klanten
Met wie zou je in gesprek kunnen gaan om inzichten en tips te delen? Een klant laten vertellen over de inzichten die hij heeft opgedaan tijdens het traject met jou geeft direct een mooie beschrijving van een klantcase. Maar ook een gesprek met een specialist in een gelieerd vakgebied brengt genoeg gespreksstof en waardevolle inzichten. - Bespreek een event of training
Heb je een (online) event bijgewoond of heb je een training gevolgd? Deel met jouw volgers de belangrijkste punten die je hebt geleerd tijdens de dag. Maak een korte samenvatting en deel praktische tips waarvan jij denkt dat ook jouw klant er iets aan heeft. - Eerdere posts uitwerken
Ben je al actief met het maken van content voor bijvoorbeeld LinkedIn? Kijk dan eens wat de beste post was in de afgelopen maanden. Kun je deze post verder uitwerken of deze verdiepen? Heb je meteen een mooie reeks te pakken! - Vraag je publiek
Nog eentje dan: kom je er echt niet uit? Vraag dan eens wat jouw publiek wil lezen. Doe dat in een post op LinkedIn of vraag het aan één van je klanten. Ik weet zeker dat zij met interessante vragen en onderwerpen komen die jij als expert kunt bespreken.
Starten is soms lastig. Kun je wel wat hulp gebruiken? Laat het me dan weten! Ik bekijk graag met je waar jij kunt beginnen. Eventueel neem ik je in een korte online workshop mee in de do’s en don’ts rondom het maken van content en de inzet van verschillende social kanalen en communicatiemiddelen.